Så löser du problem med pushnotiser på din Iphone

Får du inget larm från appen Tryva? Om du inte får några pushnotiser från din Tryva-app är det troligtvis ett tillfälligt problem. Följ guiden nedan för att få igång pushnotiser.

Genomför ett testlarm

I appen Tryva kan du prova att genomföra ett Testlarm för att säkerställa att du har rätt inställningar på din telefon. Testlarmet hittar du här:
1. Öppna Tryva-appen
2. Tryck på ”Du”
3. Tryck på ”Genomför ett Testlarm”
4. Läs igenom informationen och starta sedan Testlarmet genom att trycka på ”Genomför ett Testlarm”

OBS! Om du installerade appen nyss – vänta i 30 minuter och prova därefter att genomföra ett Testlarm igen om det inte fungerade första gången.

Stäng av fokusläge

Kontrollera att du inte har något fokusläge (exempelvis ”Stör ej-läge”) inställt på din telefon som gör att du inte tar emot notiser.
Inställningar för fokuslägen hittar du i din telefons inställningar under rubriken ”Fokus”.
Om du ofta använder dig av exempelvis ”Stör ej-läge” på din telefon kan du välja att tillåta notiser specifikt från appen Tryva. Då kan du fortsätta ta emot larm även om du har ett fokusläge aktiverat.

Safeland Fastighet blir Tryva.

Safeland Fastighet byter namn till Tryva och renodlar verksamheten för fastighetsägare och bostadsrättsföreningar. Varumärket Safeland lever vidare till konsumentmarknaden.

Varmt välkommen till Tryva!